In de wereld van online adverteren zijn er tal van termen die je als eigenaar van een webshop ongetwijfeld al eens voorbij hebt zien komen. Een van deze termen is Smart Shopping, maar wat houdt deze term nu eigenlijk precies in? In deze blogpost leggen we je uit wat Smart Shopping is, wat de drie pijlers zijn en waarom je zou moeten investeren in deze adverteermethode. Met Smart Shopping wordt bedoeld dat je Google de kans geeft om te bepalen hoe en waar jouw advertenties worden getoond. Smart Shopping werkt op basis van machine-learning technologie en optimaliseert jouw campagnes voor de best mogelijke resultaten. Dit betekent dat Google zelf kiest waar jouw advertenties worden getoond en welke producten er worden getoond, op basis van de zoekopdracht van de gebruiker. De drie pijlers van Smart Shopping zijn:automatisering, personalisatie en optimalisatie. Door automatisering hoef je minder handmatig werk te verrichten. Personalisatie betekent hier dat Google zelf bepaalt welke producten er worden getoond, op basis van de zoekopdracht van de gebruiker. Optimalisatie houdt in dat Google de resultaten van je campagne continu verbetert, door bijvoorbeeld te kijken naar welke producten goed verkopen en welke minder populair zijn. Op deze manier leer je ook meer over je klanten. Waarom zou je moeten investeren in Smart Shopping?Het antwoord hierop is simpel: omdat het werkt. Met Smart Shopping bereik je een groot publiek en Google zelf optimaliseert jouw advertenties voor de best mogelijke resultaten. Zo minimaliseer je de kosten en krijg je meer conversies. Een ander voordeel is dat Smart Shopping zich richt op de hele customer journey, van zoekopdracht tot aankoop. Google laat jouw producten zien op een relevant moment voor de gebruiker, waardoor de kans op een aankoop groter wordt. In het kort:Smart Shopping is een adverteermethode waarbij je Google de kans geeft om te bepalen hoe en waar jouw advertenties worden getoond. Smart Shopping werkt op basis van machine-learning technologie en optimaliseert jouw campagnes voor de best mogelijke resultaten. De drie pijlers van Smart Shopping zijn automatisering, personalisatie en optimalisatie, en door te investeren in Smart Shopping bereik je een groot publiek en minimaliseer je de kosten. Meest voorkomende vragen:1. Wat is het verschil tussen Smart Shopping en normale Shopping? 2. Hoeveel kost Smart Shopping? 3. Moet ik technische kennis hebben om Smart Shopping te kunnen gebruiken? Conclusie:In deze blogpost hebben we je uitgelegd wat Smart Shopping is, wat de drie pijlers zijn en waarom je zou moeten investeren in deze adverteermethode. Door Smart Shopping te gebruiken bereik je een groot publiek en minimaliseer je de kosten, terwijl Google jouw campagnes optimaliseert voor de best mogelijke resultaten. Een ander voordeel is dat Smart Shopping zich richt op de hele customer journey, van zoekopdracht tot aankoop. Heb je nog vragen over Smart Shopping? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! |