Recentelijk las ik een mooi artikel over het gebruik van erotiek in reclame voor boxershorts. Al snel zo je kunnen denken dat “s## sells” maar is dat ook zo? En als dat zo zou zijn waarom zie je erotiek niet veel meer in reclame boodschappen… In een blog van Dann Hensums wordt scherp in gegaan waar de scheidslijn ligt. In zijn betoog geeft hij aan dat erotiek alleen effect als het aan een viertal voorwaarden voldoet, gebaseerd op een aantal wetenschappelijke artikelen. Hensums illustreert dit met een promotiecampagne voor zijn boxershorts en lingerie. Boxershorts campagne: de 4 do’s2, Daarnaast zal de boodschap rekening moeten houden met de doelgroep. Hierin kunnen mannen meer hebben dan vrouwen. Uit onderzoeken blijkt dat vrouwen zich eerder ongemakkelijk voelen dan mannen. Ook heeft het referentiekader en de achtergrond van ieder individu invloed op het wel of niet overbrengen van de boodschap. Boxershorts voor echte mannen Interessant item over bruikbare erotiek in boxershorts reclame voor heren? Dann Hensums gebruikt op een subtiele wijze deze vorm van promotie om de aandacht van haar potentiële klanten te winnen. Da’s in dit geval niet de vrouw die de boxershorts voor haar mannetje koopt. Dann mikt op de man die zelf goed in staat is om zijn eigen underwear te kopen. En om de attentie te verstreken heeft hij dames zijn heren boxershorts op de foto gezet met een suggestieve vraag: ‘Did you see Dann Hensums on your first date?’. Mmmnh… damne Hensums! Lees meer op de blog van Dann Hensums boxershorts
|
http://www.dannhensums.com/nl |
77 comments
Comments are closed.