DHCH 2018
Image default
Aanbiedingen

Hoe maak je zelf je eigen website?

website bouwen

Velen van ons zijn ervaren internetgebruikers. We zagen duizenden sites, registreerden zich op hen, zochten naar informatie, loste een aantal problemen op met hun hulp. Iedereen doet dit graag, we voelen ons comfortabel bij het omgaan met webbronnen. Het voelt alsof internet altijd heeft bestaan. Het is zo natuurlijk, gebruikelijk – om binnen een halve minuut een nieuwe smartphone te bestellen met bezorging, eten of een vriend te sturen vanuit Australië. Ondanks de opgedane ervaring zal dit niets ons een website-ontwikkelaar maken.

Jarenlange ervaring leert ons dat de meeste gebruikers maar één eigen website hoeven te maken. Deze mensen hebben basisactiviteiten en vaardigheden die geld verdienen voor de kost. Daarom is het niet rendabel om maandenlang in de fijne kneepjes van programmeren en ontwerpen te duiken. Verwachtingen zijn de snelle en comfortabele creatie van de eerste en hoogstwaarschijnlijk de enige site (in de regel voor uw eigen bedrijf). Hoe kunnen ze worden gerechtvaardigd? Een geschikte websitebouwer gebruiken. Er zijn simpelweg geen andere opties.

Stappen om vanaf het begin uw eerste website te maken

U bent zeker geregistreerd in ten minste één sociaal netwerk. Was het moeilijk om te doen? Nauwelijks. Ongeveer hetzelfde proces wacht op u bij het registreren in de cloud builder. Voer uw e-mailadres, wachtwoord voor uw account in en u wordt naar het configuratiescherm gebracht – een interface die lijkt op een persoonlijke pagina op Facebook, maar met verschillende functionaliteit. Hiermee kunt u pagina’s maken die in de browser van bezoekers worden weergegeven, ze in een menu koppelen voor eenvoudige navigatie en ze vullen met inhoud. Dat wil zeggen, maak een website voor jezelf.

Maar voordat u een service kiest voor het implementeren van een project, moet u een aantal belangrijke vragen beantwoorden:

Welk type site heb je nodig: een winkel, een blog of misschien een portfolio? Het is een feit dat veel ontwerpers gespecialiseerd zijn in het maken van 1-2 specifieke soorten sites. Hun set functies hangt ervan af. Daarom moet u een service kiezen op basis van het type toekomstig project. U hoeft niet eens na te denken over de functionaliteit, aangezien de profielsystemen u alles geven wat u nodig heeft. Ze weten wat je nodig hebt, ook al weet je het zelf nog niet.

Heeft u inhoud om de site te vullen? Heb je al mooie foto’s, gefilmde video’s, voorbereid tekstmateriaal gemaakt, of weet je hoe je dit moet doen? Wanneer u het voorbereidende werk voltooit, is de belangrijkste taak het vullen van de site met materiaal. Hoe beter de kwaliteit is, hoe meer rendement u van de site krijgt. Wacht niet langer met de inhoud, deze is zeer binnenkort nodig.

Stel dat u een artiest bent die een portfolio wil maken. Er zijn ook foto’s, video’s van tentoonstellingen, je kunt prachtig over jezelf en je activiteiten schrijven. Dit is het moment om een ​​geschikte constructeur te kiezen. Voor dit type site, maar ook voor bedrijfssites, landingspagina’s en blogs, zijn services met een visuele editor (WYSIWYG) zeer geschikt. We zullen nu niet specifiek voorbeelden geven van geschikte platforms. Je moet zelf kiezen:

Kies degene met de beste interface en prijs. Het is allemaal. U kunt geen fouten maken, aangezien u een keuze maakt uit de geselecteerde services. De enige vraag is persoonlijke sympathie en waarde.

Laten we zeggen dat u op basis van de aanbevelingen en beoordelingen een geschikt platform hebt gekozen. Je mocht haar. Dat is genoeg, de helft van het werk is gedaan. Het enige dat u hoeft te doen, is een website maken met dit systeem. Dit is geen grap: de juiste platformkeuze is vaak de sleutel tot het succes van een project. Dus geen sarcasme – je bent halverwege het resultaat.

Welke acties moeten worden ondernomen om een ​​website in het geselecteerde systeem te maken? Nu zullen we alles beschrijven. Ja, het algoritme kan verschillen afhankelijk van de service, maar slechts in geringe mate. De procedure is als volgt:

Check in. U moet een mailbox en wachtwoord invoeren of inloggen via een sociaal netwerkaccount.

Een sjabloon kiezen. Doorgaans worden alle ontwerpen gesorteerd in categorieën (zaken, restaurants, bouw, muziek, enz.). Zoek de categorie die u nodig heeft of zo dicht mogelijk bij uw activiteit en kies naar uw mening de beste sjabloon.

Voor of na het kiezen van een sjabloon bieden sommige systemen aan om algemene gegevens in te voeren: de naam van de site, links naar sociale netwerken, uw naam, sitebeschrijving, enz. Na het invullen van dit alles, zult u onopvallend enkele belangrijke informatie invullen.

Vervolgens brengt het systeem u naar het configuratiescherm van de site. Open eerst de ontwerpvoorkeuren en pas de kleuren, achtergrond en lettertypen naar wens aan. Bekijk de demo-inhoud van de sjabloon: het is een directe hint van hoe, hoeveel en wat te publiceren voor een mooie weergave van pagina’s.

Nu moet u het vereiste aantal pagina’s voor uw site maken in het betreffende instellingengedeelte. U kunt de pagina’s die al in de demosjabloon staan, verlaten, hun naam wijzigen, verwijderen of nieuwe toevoegen. We raden aan om de standaards opnieuw te gebruiken in plaats van nieuwe te maken, het is sneller.

Vervolgens moet u inhoud aan elke pagina toevoegen. Upload foto’s naar galerijen, voeg uw afbeelding toe aan de sitekop, logo, favicon, geef contactgegevens en al het andere. Hier is een demo-voorbeeld: als je niet weet wat je moet toevoegen, bekijk het dan!

U moet voor elke pagina beschrijvingen en trefwoorden toevoegen – dit zijn de SEO-instellingen. Ze zijn nodig zodat zoekmachines zoals Google de informatie van uw site in de zoekopdracht correct kunnen verstrekken.

Nadat u de site heeft gevuld met uw unieke informatie, moet u betalen voor een geschikt tarief en de site publiceren. Het domein (de naam van de site die wordt weergegeven in de browserbalk) wordt meestal als cadeau gegeven bij betaling voor het tarief. Je kunt het zelf kiezen (het is beter als het kort is en geschikt voor de betekenis van je site).

Elke websitebouwer bevat een FAQ, soms videozelfstudies of een heel YouTube-kanaal zoals Wix. U kunt op elk moment naar de Help-sectie gaan, die meestal zichtbaar is op alle interfaceschermen. Of u kunt schrijven naar technische ondersteuning, livechat is niet overal, maar e-mailondersteuning is overal. Stel gerust de ontwikkelaarsvragen indien nodig.

https://www.webdeveloper.today/2022/07/add-microsoft-office-account-in-outlook.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html