De geschiedenis van de Volkswagen bestelauto

Net na de Tweede Wereldoorlog begint Volkswagen serieus na te denken over een transportversie van de bestaande modellen en in 1950 is de eerste Transporter een feit. Men verwachtte niet dat de vraag groter zou zijn dat het aanbod op dat moment en dus besloot de fabrikant met spoed meer bestelauto’s te produceren. De vraag was dusdanig groot dat er een speciale fabriek in Hannover werd gebouwd om uitsluitend Transporters te produceren. Uiteraard stond de ontwikkeling niet stil en werden er nieuwere en betere modellen geproduceerd. Deze kenmerkten zich voornamelijk door een betere veiligheid en veranderingen in het uiterlijk. De bestelauto is door de jaren heen minder hoekig en ronder van vorm geworden.

De geboorte van de Caddy

De verkoop van de Transporter verliep voorspoedig, maar toch stond het volgende model al bij de fabrikant, de Golf Van. De populaire Golf werd omgebouwd tot een transportwagen. Een aantal jaren later was de Passat aan de beurt en deze werd de Variant Van gedoopt. In 1983 is het een feit: de Caddy wordt geboren. Met ouders als de Variant Van en Transporter is dit model een heus succes.

In de afgelopen decennia heeft de ontwikkeling duidelijk niet stil gestaan. Volkswagen bleef hard werken aan de hoge eisen die gesteld werden door ondernemers die de VW Caddy leasen. In 2015 is alweer de vierde generatie op de markt geïntroduceerd. De fabrikant wilde de bestelauto een meer herkenbaar uiterlijk geven en het interieur dezelfde look geven als de personenauto’s. Een echte winnaar Dat de Volkswagen Caddy niet meer uit het straatbeeld is weg te denken, mag duidelijk zijn. En als wij de cijfers mogen geloven zal deze bestelauto nog meer aan terrein winnen. In 2015 mag deze zich met trots de best verkochte bestelauto van Nederland noemen.

http://www.autoleaseneenmanszaak.nl/super-deals/volkswagen-caddy-leasen

Geef een reactie