DHCH 2018
Image default
Sport

De belangrijkste vragen omtrent de recovery shake

Spierpijn kan behoorlijk vervelend zijn, je belemmeren bij latere trainingen of overige activiteiten en daarom is een recovery shake onmisbaar. Het liefst wil je blijven trainen en je lichaam gezond houden. Om dit voor elkaar te krijgen kun je jouw lichaam helpen door het drinken van een recovery shake. Een recovery shake bevat veel eiwitten en koolhydraten en bevordert het herstel van het lichaam. Er is veel keuze in sportsupplementen tegenwoordig.

De keuze tussen een whey en een recovery shake

De keuze wordt bepaald aan de hand van de duur en intensiteit van de beoefende sport. Bij fitness worden verschillende spiergroepen in korte tijd aangehaald en beschadigd. Echter wordt er relatief weinig energie verbruikt en heeft het lichaam vooral behoefte aan eiwitten. Een whey proteïne shake is voor dit soort activiteiten aan te raden. Een mountainbiker kan gemakkelijk 3 uur onderweg zijn en verbruikt hiervoor veel meer energie. Om je lichaam te laten herstellen na afloop van deze training heeft het voornamelijk behoefte aan koolhydraten. Een recovery shake is hierom sterk aan te raden. S2 Sportvoeding heeft een divers aanbod met recovery shakes.

Wat voeg je toe bij de recovery shake

Het vermengen van een recovery shake wordt met wisselende vloeistoffen zoals water of melk gedaan. Beide vloeistoffen kunnen als mengsel gebruikt worden. Echter bevat melk wel vet en trage eiwitten en dus is water aan te raden.

Chocolademelk een optie als recovery shake

Chocolademelk lijkt sterk op melk en bevat hetzelfde percentage eiwitten. Echter zijn dit vooral trage eiwitten en biedt dit weinig tot geen herstel aan jouw lichaam. Ook bevat chocolademelk vet en dit zal je dan ook binnenkrijgen. Desondanks kun je chocolademelk ook gebruiken als mengsel, alleen werkt het niet optimaal voor het herstel.

Het beste moment voor de recovery shake

Hiervoor geldt dat de recovery shake het meeste effect heeft na de inspanning. Dit geldt voornamelijk voor trainingen waarbij je veel energie verbruikt en dus koolhydraten moet aanvullen na afloop. Hoe eerder het lichaam de tekorten aan heeft gevuld, des te sneller kan het lichaam zich herstellen. Als gevolg hiervan zal je minder last ervaren van spierpijn of andere ongemakken.

https://www.s2sportvoeding.nl/

Gerelateerde artikelen

Op zoek naar een personal trainer in Veenendaal

Een rijbak voor de paardensport haalt u hier

Spieren herstellen na sporten